En dag på regementet

I lördags var jag ju på regementet på en slags "respektive-dag" då vi flickvänner fick testa på att skjuta och att åka vagn. Det var ganska kul faktiskt att få testa på det som J gör i veckorna. Dock var det lite nervöst bland alla tjejer när det skulle skjutas. Ingen vågade riktigt börja så jag sköt det första skottet. Sedan kom det igång och jag tror de flesta tyckte att det var lite spännande. Kändes dock konstigt precis innan att det faktiskt var ett skarpladdat vapen jag höll i min hand och att jag låg bland massa andra personer med laddade vapen som jag aldrig träffat innan... Märklig känsla! Vi fick skjuta två magasin var men tyvärr visste man ju inte om man träffade eller inte, det hade jag velat veta. Sedan fick vi åka vagn (strf9040C, j:s tilläggskommentar..). Det var trångt, skumpade j*kligt mycket och hjälmen, som man var tvungen att han på sig, for hit och dit eftersom den var alldeles för stor! Kändes lite som att åka berg-och-dalbana, vilket jag älskade när jag var liten men efter att jag blivit vuxen så mår jag mest illa, vilket jag också gjorde...J däremot tyckte det var höjdpunkten på dagen! Tror också att han blev lite stolt över mig för att jag lärde mig ladda och skjuta en ak5:a...


På kvällen serverades det sedan middag i officersmässen och i baren såldes det öl. Vilket resulterade i en mycket trevlig kväll där man fick lära känna hans arbetskamrater och deras tjejer lite bättre. Det känns alltid skönt att ha lite koll på vilka det är han jobbar med och vilka han kommer åka iväg med då hans jobb är lite speciellt.

Kommentarer
Postat av: ann-christine hellström

HEJ! Det ser tufft ut! Men håller med dig- massor med folk, man känner inte dem...och så vapen. Hu! Men det gick ju bra :)/Kram ac

2011-02-16 @ 11:46:59
Postat av: Sandra

Nuuuuu såg ja det ;)

Haha jadu han tyckte mina tänder va snea :P

Tycker ju ja me men vill inte ha räls för det :P Kostar ju multum. Som en bra bil typ ;)

Hahahahaha ja attans ja skulle varit dig ;) Hade varit kul när man sa det till alla iaf ;)

2011-02-25 @ 19:11:17
URL: http://sandranielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0