Sommar

Här på bloggen har det inte hänt mycket i sommar, jag har haft fullt upp med annat. Jag har lyxen att vara helt ledig i sommar, slött tycker vissa, skönt tycker jag! :)

Tänkte jag skulle berätta lite om vad jag hittat på i sommar, förmodligen kommer jag glömma en del. För några veckor sedan var mina syskonbarn här och hälsade på oss en vecka. Jonas var nog lite orolig att det skulle bli jobbigt men han hade nog minst lika roligt som barnen. Vi åkte till äventyrsbadet en dag, solade och badade vid sjön och spenderade en heldag på Leos lekland. Barn är ju en utmärkt ursäkt för vuxna att åka till "barnställen" och leka själva! :)

Sedan var det midsommar som vi firade med min familj och släkt med sill & päror, kubb, öl, sång och vattenkrig. Jättetrevligt!

För två veckor sen kom sedan min kusin och hennes sambo hit för en snabbvisit och hälsade på för första gången! Vi åkte till en outlet, gick ut och åt och solade och badade dagen efter. Sandra lyckades även fixa vår router så vi har trådlöst internet i lägenheten nu, gött!

Igår kom vi hem från en vecka på Gotland. Vi har hälsat på Jonas familj och tagit det riktigt lugnt och haft det bra med god mat och sol! Det var almedalsveckan den veckan vi var där men vi höll oss borta från innerstaden för det mesta. Dock var jag och Jonas mamma nere en sväng en kväll då vårdförbundet hade medlemsmingel. De bjöd på mat, vin och gratissaker, perfekt! På båten hem från Gotland såg vi även Ullareds-Kjell! Han var ensam så vi gissar att han fick sin semester i år och att frugan var i Ullared ;)

Det har ju självklart blivit en del bad och sol också samt att jag snart kommit igenom min 900 sidors långa bok som jag verkligen inte hade tid med i våras! Resten av sommaren kommer bli minst lika bra som den har varit hittills!

Kommentarer
Postat av: Helen

Låter riktigt skönt att få ha ledigt hela sommaren.

Och du verkar ha hunnit med en massa skoj redan.

2010-07-12 @ 21:24:43
URL: http://stenstromsbloggeria.se
Postat av: SIS

Låter underbart! Tänkte ringa dig sen när barnen slutat slåss!

2010-07-13 @ 10:51:54
Postat av: Anna

Låter som en toppem sommar.

Är ni mycket i Växjö nu?

Vore kul om vi kunde ses en kväll och grilla eller något sådant, vi har ju inte så långt ifrån varandra.

Kram

2010-07-14 @ 00:59:54
Postat av: Linnéa

Kul, jag har också sett Ullareds-Kjell, fast i Båstad. Han verkar leva kändislivet fullt ut! :)

2010-07-19 @ 16:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0