Vart är du?

Vart är du, du ulliga, söta och kelna katt som vill bo här hos mig och Jonas? Jag är inne på blocket varje dag nu och kollar om det har kommit in några nya kattungar men det är väl inte riktigt säsong just nu. Jag längtar jättemycket efter en ny katt.

Ni som följt min blogg länge vet att min förra katt försvann för längesen och tyvärr slutade den historien med att hon hittades påkörd. Det var fruktansvärt jobbigt och jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på det. Men nu känner både jag och Jonas att vi är redo för en ny liten kise och igår var vi och köpte en ny transportbur så vi kan hämta dig, vem du nu är, när det blir dags.

Idag var min sista dag på praktiken, tyvärr blev den väl inte riktigt som planerat eftersom min handledare var sjuk så jag kunde inte få min slutbedömning. Hon ska ringa mig på måndag så får vi bestämma någon dag när jag kan få den istället. Nu ska jag istället skriva hemtenta en vecka vilket jag kanske inte riktigt ser fram emot. Jag känner att jag har blivit lite lat nu under julen och jag har faktiskt inte jättestor motivation att börja nästa termin, eftersom jag vet att den kommer blir tuff med mycket plugg. Men förhoppningsvis vänder det när jag kommer igång och får träffa kompisarna igen.

Nu blir det mys i soffan en stund innan sängen kallar på mig.

Kommentarer
Postat av: ida

hej! kolla på kattkommandos hemsida. Där finns det alltid katter som behöver nya hem, och så gör man en god gärning samtidigt.

Vad tyckte du om praktiken på strandbjörket? Jag tyckte det var dåligt att man inte träffade handledaren så mycket, jag träffade henne tre gånger.

och så var hon ALLTID stressad.

2010-01-07 @ 22:58:18
URL: http://idusens.blogg.se/
Postat av: H

Åh, katter är mysigt!

Har ni inget katthem i närheten där ni bor? Där brukar det alltid finnas massa katter i olika åldrar som behöver ett hem! :)

2010-01-08 @ 08:28:00
URL: http://grasankan.blogg.se/
Postat av: Lina

Nej Louise, inte blocket. Ni ska vänta tills mina sysslingars katt får kattungar nu i vår. Ni blir inte besvikna ;)

Jag har inte heller motivation, kommer på 1000 ursäkter för att inte börja :P haha

2010-01-08 @ 09:32:47
URL: http://lct.blogg.se/
Postat av: Svar

Jo jag har kollat lite på olika katthemssidor men både jag och Jonas vill ha en kattunge och de flesta där är stora katter.



Jaha Lina, när tror du dom kommer då? Vi vill ju inte vänta hur länge som helst ;)

2010-01-08 @ 11:58:42
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Liza

Jag har ju redan hittat en katt till er! ;)

Nä men skämt åsido.. Hoppas verkligen att ni hittar en som passar er snart.



Och jag är supertaggad inför den här terminen, så min entusiasm ska nog smitta av sig ska du se :) Eller iallafall medicinkurserna, sen så känns vetenskapsteorin mindre motiverande...

Ringer nog dig om en stund, tjaoo!

2010-01-08 @ 13:24:08
Postat av: ach

HEJ!

ni hittar nog en liten ulltuss som är supergullig snart!!! Den kommer att bli stor... Vår snart 16-åriga "ulltuss" har suttit på matbordet idag och krävt uppmärksamhet...och mat... Har utvecklat mer o konstiga ideer m åldern. Här är vackert, mycket snö, kallt. Jag skall på after work m min reskompis, ledig hela helgen. Ha det gott o lycka till i sökandet efter katt o inte minst med hemtentan!/kram ach S hälsar, Tudor oxå

2010-01-08 @ 16:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0