Praktik

Har varit lite dålig uppdatering här denna veckan men jag började min praktik i måndags och det blir långa dagar så jag har helt enkelt inte orkat. Jag är på ett äldreboende mitt ute i skogen. Det tar 1 timme att köra dit så klockan ringer 04.40 varje morgon och jag kommer hem ca 17.00. Men det är roligt, jag börjar komma in i rutinerna nu och både personalen och patienterna är trevliga. Det är mycket nya intryck eftersom jag aldrig tidigare jobbat inom vården.

Vet inte om jag skrivit det här innan men mitt hyresbolag har lovat att måla om mitt sovrum och målarfirman ringde idag, de kommer hit på tisdag morgon :) Vilket innebär att jag kan beställa dubbelsäng nästa vecka och hinner få lite ordning på sovrummet innan Jonas kommer hem!

På tal om Jonas så är de ute på något(=hemligt) nu i 3 dagar vilket innebär att vi inte kan prata i telefon. Det känns inte så roligt eftersom jag precis varit inne i en jobbig period och just håller på att ta mig ur den. Telefonsamtalen på kvällarna är ganska viktiga och det känns extra ensamt när de inte kommer några...

Kommentarer
Postat av: Lina

Roligt att höra att det går bra för dig på praktiken! :) Louise, bara ring eller skicka iväg ett sms om du känner dig ensam eller deppig så ska jag försöka få dig på andra tankar! :) Ha det gött!

2009-09-25 @ 22:23:48
URL: http://lct.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0