Nedräkning

33 dagar kvar...

När soldaterna har kommit hem till Sverige ska de spendera 2 dagar i Stockholm för att ha samtal och lämna in grejor och så. Det kommer även att vara en medaljceremoni sista dagen och den får anhöriga vara med på. Så idag har jag kollat upp vandrarhem i Stockholm. Jag kommer åka upp dagen innan eftersom jag annars får åka så himla tidigt på fredagen.. Sedan åker jag och Jonas tåg hem på fredag eftermiddag tillsammans.

Jag hittade ett vandrahem på nätet idag som ligger 5 minuters promenad från centralstationen och eftersom jag endast varit i Stockholm en gång, på en klassresa i nian, (3 gånger om man räknar de 2 gånger jag bytt tåg i Stockholm men då lämnade jag ju aldrig stationen...) kändes det som ett lagom avstånd. Det innebär ju att jag slipper fixa med tunnelbana och grejor vilket jag tror blir lite för avancerat för mig. Men 5 minuters promenad från stationen borde ju t.o.m jag klara av att hitta ;) Så imorgon ska jag ringa vandrarhemmet och boka en säng och beställa mina tågbiljetter. Det är lika bra att vara ute i god tid så det finns plats!

Sedan kommer ju problemet att jag ska hitta ut till livgardet med men jag pratade med en annan "soldat-sambo" idag och vi bestämde att vi skulle träffas på stationen och hitta dit tillsammans (om hon får ledigt från jobbet, vilket jag hoppas!).

Kommentarer
Postat av: Liza

Ååh vad bra! Det lät ju bra med det vandrarhemmet och hoppas att du kan möta upp henne också! Allid lättare att vara två när man ska hitta någonstans ju, man känner sig mindre vilsen då iallafall! Men guuud vad ni kommer att vara ivriga på att träffa era karlar då bara!

Mysigt!!



Hoppas att du har haft en skön helg nu och shoppat lite roliga saker också kanske? :)

Jag tar nog bil upp till Växjö imorgon så då kan vi ha bilrace i veckan, ha ha ha! ;)

Kramkraam!

2009-09-27 @ 19:16:14
Postat av: Anonym

Ååh vad bra! Det lät ju bra med det vandrarhemmet och hoppas att du kan möta upp henne också! Allid lättare att vara två när man ska hitta någonstans ju, man känner sig mindre vilsen då iallafall! Men guuud vad ni kommer att vara ivriga på att träffa era karlar då bara!

Mysigt!!



Hoppas att du har haft en skön helg nu och shoppat lite roliga saker också kanske? :)

Jag tar nog bil upp till Växjö imorgon så då kan vi ha bilrace i veckan, ha ha ha! ;)

Kramkraam!

2009-09-27 @ 19:16:51
Postat av: Lina

Svar på din kommentar: Ja, tjejen är faktiskt seriös, hon har en blogg och har lagt upp flera stycken där, finns flera på youtube också :P haha



Vad roligt att det verkar lösa sig med Sthlm! Noa åker iväg och jobbar denna veckan så jag är också hemma själv om kvällarna nu.. (mån-ons) kanske kan träffas då! :) Kramar!

2009-09-27 @ 22:26:37
URL: http://lct.blogg.se/
Postat av: H

så trevligt! Medaljcermonin har jag långt kvar till men är så glad för din skull. Det kommer gå fint för dig i Sthlm. Se bara till att titta på kartan innan du åker. Där kan du ju se vägen till Centralen! :) Kram

2009-09-28 @ 18:09:06
URL: http://muffinsprat.blogg.se/
Postat av: johanna

Vilka datum har de ceremonin? Min man ska upp dit 9:de december och vi hoppas den här lilla plutten har kommit till världen innan så jag kan åka upp med honom. HAde dock varit kul och haft ngn att umgås med på kvällen när de har middagen.

Ha de så gott.'Kram

2009-09-28 @ 19:10:52
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: H

Vad underbart det måste vara att se slutet på det hela! Inte alls länge kvar nu! :)

2009-09-29 @ 09:19:58
URL: http://grasankan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0