Bokat och klart

Igår ringde jag vandrarhemmet och bokade en säng. Jag fick t.o.m öva på mina engelskakunskaper då han som svarade endast pratade engelska...Men det gick bra, tror jag.. När jag kommer upp visar det sig kanske att jag bokat en helt annan dag :P Jaja det ordnar väl sig alltid.

Sedan bokade jag tågbiljetterna också. Lyckades boka in mig på första klass på vägen upp! :) Det skilde bara 20(!) kronor! T (tjejen, som också har sin sambo i Kosovo, som jag skrev om i förra inlägget) lyckades få ledigt från jobbet med, det ska bli roligt att träffa personen som jag pratat med på msn, under hela missionen, i verkligheten. Hon har kommit med så kloka tankar när jag varit ledsen och även berättat att hon känner precis som jag ibland, vilket har varit väldigt skönt! Tack T :)

Just nu är jag så glad! Det har varit kul att planera för hans hemkomst och jag kan inte sluta tänka på det...Men det är ju bara till att inse att det är en hel månad kvar...Så jag hinner nog med ett par "down-perioder" till innan han är hemma. Men nu får jag glädjas i stunden :)

31 dagar kvar!

Kommentarer
Postat av: H

härligt att du har fixat allt... nu är det verkligen något att se fram emot :) Kul att du ska träffa T där också. Jag ska på anhörigdag i mitten av okt och ska träffa H (grasankan.blogg.se)där. Det är så skönt att ha någon att prata med o faktiskt träffa i verkligheten med!

2009-09-29 @ 10:43:35
URL: http://muffinsprat.blogg.se/
Postat av: Helen

Jag hoppas verkligen för din skull att dagarna tills han kommer hem går jättefort.

Kul att ha någon att vara med under Stockholms vistelsen. Jag hoppas få träffa några jag känner igen ( via bloggen ) på anhörigdagen.

Tack för ditt svar.

Är skönt att veta att det är sådana samtal man går igenom.

Kram

2009-09-29 @ 15:37:02
URL: http://famstenstroms.blogg.se/prov
Postat av: Liza

Guuuut med första klass!! :) Jag gjorde också så en gång när det inte var alls stor skillnad, så passa på att ät massa frukt och drick kaffe och ta hörlurar och tidningar.. eller vad det nu kan finnas när du ska åka :)



Så himla bra att ni kan ses! Och ÄN behöver du ju inte inse att det är en månad kvar, när du är glad menar jag :) Så fortsätt planera du!



Spännande att komma hem idag till sovrummet va? Hoppas att du blev nöjd, det blir nog jättebra!

Seminariet idag var ingen fara alls, som vanligt ;)

kraam!

2009-09-29 @ 16:27:21
Postat av: T

Hej!



Tack själv, du ska veta att du varit ett otroligt stöd mig under den här resan också. Ska verkligen bli kul att ses i stockholm. Vilket vandrarhem ska du bo på? Jag har bokat om mitt tåg till kvällen innan nu för det visade sig att den där ceremonin är kl 09,00 på morgonen och då hinner inte jag med första tåget så jag får åka upp kvällen innan. Och du verkade ju hitta ett billigt boende, så jag tänkte kolla där jag med:)



Vi hörs säkert på msn:)



Kram kram

T

2009-09-29 @ 18:34:19
Postat av: sis

:)

2009-09-29 @ 22:49:24
Postat av: Anna

Hej! kul att läsa din blogg... Jag har också min kille där borta i Kosovo... Jag längtar tills att de kommer hem nu... ser att du har bokat resa inför deras hemkommst och så. Jag har hört att det ska vara en anhörig dag till helgen... vet du något om detta? och när är medaljsermonin i Stockholm för den har jag lovat ett inte missa... vore kul att höra i från dig!

MVH

Anna

2009-10-01 @ 17:28:18
Postat av: Till Anna

Hejsan! Svar finns på din mail :)

2009-10-01 @ 18:19:35
URL: http://systerlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0