Blöjor och oro

Idag har vi haft föreläsning om inkontinens och för att vi alla skulle få känna på hur det kan vara att leva med inkontinens så tvingades vi till att bära blöja under föreläsningen...Det var fruktansvärt obehagligt och man kände sig lite illa till mods över att ha den där jättesaken mellan benen... Vet inte riktigt om det är rätt sätt att undervisa på, det kan ju naturligtvis vara en fördel att känna på hur det känns men det var en hel del som kände sig förnedrade och är man då så mottalig för informationen som sedan sägs?

Dessutom har nu förväntan inför praktiken vänts till oro... Tydligen ska vi ha ansvaret för 2 patienter under praktiken och vi ska sköta det mesta vad gäller de här 2 patienterna. Jag känner då som totalt oerfaren: kommer jag verkligen klara av det?! Jag har gått en termin än så länge och har inte någon som helst inblick i hur det är att jobba inom vården...Och så ska vi också hålla i en presentation av en av patienterna inför vårdpersonalen som jobbar på äldreboendet och redovisa för vad patienten behöver för resurser! Samtidigt har vi 2 andra skriftliga uppgifter och så avslutas allting med att vi själva ska göra upp en vårdplan för de här patienterna. Det blir inga lugna 4 veckor inte! Hur jag ska reda ut det här det har jag ingen aning om men jag får väl göra så gott jag kan helt enkelt..


Kommentarer
Postat av: H

Hej! Min M åker till Afghanistan i december o jag ville bara säga hej o säga att jag läser din blogg! Är din kille iväg på sin sista resa nu?

2009-09-02 @ 19:42:17
URL: http://muffinsprat.blogg.se/
Postat av: sis

Hmmm...låter ju lite märkligt att undervisa på det viset...Självklart kan man gott prova den, men att gå med en under undervisningen låter ju lite skumt!

Angående det andra så kan jag lova dig att det allra mesta grundar sig på sunt förnuft o du kommer att klara det galant! Efter ett par veckor kommer du märka vad jag menar.

Love you sis!

2009-09-02 @ 19:56:36
Postat av: Liza

Jaa, shit vad knäppt det var. Men jag är jeekligt glad över att vi slapp kissa i dom iallafall!

Gjorde/sades det något viktigt sen?



Ajdå.. men jag tror att man kan be rätt mycket om hjälp om det känns svårt. Det är ju inte rätt av dom att lämna över för mycket ansvar på oss heller, så det måste de ju hjälpa till om. Som sagt, utan erfarenhet så tycker man inte att de kan kräva så mycket och det är ju "bara" praktik, så de gör ju fel om patienten drabbas liksom..



Om du kommer ihåg hur det var du gjorde i Klipp så kan du väl hojta till :) Jag SKULLE ju kunna leta runt lite mer själv också förstås.. :)

kraam!

2009-09-02 @ 20:12:53
Postat av: H igen

Min kille åker som ambulansare och det är hans första resa. Jag vill nog bara att han åker en gång, det räcker och blir över! Hur länge har din varit borta? Var du i sthlm på någon anhörigdag? Hur var den upplagd isf?

2009-09-02 @ 22:05:06
URL: http://muffinsprat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0