Syster Louise

Igår hände det grejor på praktiken :) Jag har hittills mest gått på avdelningen med undersköterskorna för att lära mig omvårdnadsarbetet och det har varit spännande och lärorikt men igår fick jag gå hela dagen med sjuksköterskorna och det är ju trots allt sjuksköterska jag ska bli så det var extra kul. Jag fick ta venprov, blodtryck/puls, dela dosetter, analysera ett urinprov, göra en såromläggning och skriva i journalerna!

Idag är jag ledig och sitter just nu och väntar på att de första maskinerna med tvätt ska bli klara så jag kan lägga i nästa omgång. Sedan ska jag ta en tur till stan och se om jag hittar ett par stövlar till hösten och vintern, lite tröjor och någon kofta. Har egentligen inte råd..alla pengar har gått till lägenheten..men jag tycker jag förtjänar lite nya kläder! Så jag får "låna" lite pengar från mitt sparkonto ;)

Nu är det dags att gå ner i tvättstugan, ha en trevlig dag allihop!

21 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jeklar vad du står och fixar på din lediga dag !

Bra jobbat , hoppas du hittar något sen.



Kyss o kram :)

2009-10-09 @ 11:39:53
Postat av: Jenny

Hej tittar bara in

Besök gärna minn blogg om du gär det lämna gärna ett spår.

Har blivit utvald att bli veckan blogg hos johanna gå in .Gå gärna in Rösta på mej. Får synas i inlägg säga till har röstat.

Ha en bra dag

2009-10-09 @ 12:29:24
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0