Öland

Idag kom jag hem efter helgen på Öland med två klasskompisar, Liza och Sandra. Liza bor på Öland så vi camperade hos henne,

I lördags hade Liza lyckats sätta upp oss på en gästlista till en vip-fest som Absolute Vodka anordnade på Strand för att lansera sin nya smak Mango. Så det blev en trevlig kväll med gratisdrinkar :) Vi fick även höra en gissning om vad nästa års smak kommer bli, men det är väl lite hemligt ;)


På söndagen gjorde vi en liten roadtrip/utflykt till norra Öland. Ett av stoppen var vid denna kvarnen. Tyvärr hade vi inte så bra väder men det var trevligt ändå!


Långe Erik.


Vi struntade i att gå upp i fyren utan gick en sväng vid vattnet istället och fikade på medhavd matsäck.


På hemvägen stannade vi vid glassgården.


Vi köpte varsin sådan här glass i vilken man fick en Tia-lott. Liza hade turen att vinna hela 10 kronor! :)


Jag fick även prova Ölandska kroppkakor som jag aldrig ätit innan. Och de var faktiskt ganska goda men mäktiga!


På kvällen gick vi ut på Strand igen. Vi förfestade lite hemma hos Liza innan och spelade ett roligt spel som heter "Veckans värsta".


Det var min helg i bilder. Avslutar med en bild på Lizas söta hund Chila :)

Kommentarer
Postat av: Jonas

vet inte om jag skall skriva jonas-lisas kille eller om man måste börja skriva efternamn på bloggen :)

det ser ut som att du hade jätte mysigt på öjn , synd bara att det inte var den riktigt öjn ,



Puss !

2009-07-21 @ 13:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0