Jag blir så trött...

Jag ringde mitt hyresbolag imorse för att fråga när jag kunde komma och hämta nyckeln till den nya lägenheten. Bara för att få veta att de inte kan lämna ut nyckeln i förtid om jag inte har ett skriftligt intyg på att han som bodde där innan tycker att det är okej! Det var det dummaste jag hört! Jag vet ju att han redan har flyttat ut och att den är slutbesiktigad eftersom han hörde av sig och sa att det gick bra att flytta in när jag vill nu. Jag frågade om det inte gick bra att dom bara ringde upp honom och frågade, men nej, det var tvunget att vara skriftligt...

Så jag fick ju ringa han som bodde där innan och be snällt om att få ett skriftligt intyg. Han sa att han skulle fixa det. Tack gode för att han har varit så tillmötesgående! Jag hoppas bara han hinner skicka iväg det idag så jag kan hämta nyckeln imorgon. Det blir nämligen kris om jag inte kan flytta på måndag eftersom det är den enda dagen pappa kan hjälpa mig och sen måste jag hinna slutstäda min gamla lägenhet innan fredag, då den ska besiktigas! Så håll tummarna för mig att allt kommer gå vägen!

Nu borde jag verkligen börja packa ner mina saker!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller jag håller!

2009-07-22 @ 10:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0