Hällevikslägret

Vaknade imorse av kajorna och var säker på att jag fortfarande låg på logen med 35 andra personer. Kändes lite tomt när jag insåg att det bara var jag i rummet. Det har nu gått 2,5 vecka sen jag senast skrev och det har varit väldigt händelserika dagar! Hällevikslägret är ett läger för barn i åldrarna 9-13 år. Det brukar vara ca 300 barn och 70 ledare och funktionärer. Det var mitt första år som ledare och jag måste säga att jag är imponerad av att man kan få ett läger med så många människor att fungera så bra som det har gjort.  
 
Dagordning 
07:50     Revelj - Tvätt (Morgondopp i havet)
08:30     Korum/Samling (Hissa flaggan, sjunga, uppmärksamma födelsedagsbarn)
08:45     Frukost - Städning
09:30     Ledarsamling (genomgång av danserna vi skulle lära barnen och även de vi framförde på lägerbålen)
09:50     Kolonnmöte
10:00     Dans
10:45     Övnigspass 1 (bad, gymnastik el. lek)
12:00     Lunch
12:30     Lägerbålsträning
13:00     Tyst timme (en av de bästa tiderna på dagen ;) )
14:00     Övningpass 2 (bad, gymnastik el. lek)
15:15     Övningspass 3 (bad, gymnastik el. lek)
16:30     Middag
18:00     Frivilliga övningar (fotbollsturnering, ledarvolleyboll mm)
20:30     Korum (hala flaggan och sjunga john blund)
20:45     Aftonmål - Kvällstvätt (Kramrundan: fantastisk underhållning för ledarna)
21:30     Tapto (alla inne på logen)
21:45     Tystnad

Ungefär såhär har alla dagar sett ut med några undantag. På tisdagar och fredagar var det lägerbål vilket innebar att barnen kunde få uppträda inför alla andra och deras familjer var även välkomna att titta. Första lördagen var det simtävlingar och första söndagen (lillsöndagen) var det friidrottstävlingar. Sista söndagen (storsöndagen) var det stor uppvisning med alla 300 barn och ca 40 ledare då vi dansade alla danser vi lärt oss under veckorna. Sedan var det dags för barnen att åka hem. Nästan alla barn på vår loge grät och ville stanna kvar, det får man väl ta som ett gott betyg :) Tyvärr tog jag inte så många bilder men jag hoppas att en av de andra ledarna kommer skicka över sina bilder till mig så jag kan visa er några stycken. För att sammanfatta har det varit 2 roliga, påfrestande och händelserika veckor. Och som det känns nu kan jag mycket väl tänka mig att komma tillbaka nästa år!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har saknat bloggen! Kul att det blev så bra veckor, imponerande dagschema!Ungar/ungdomar är härliga...

Kram/ach

2009-07-14 @ 21:23:20
Postat av: Maria

Håller med föregående talare! Ett sådant läger skulle man ju vilja ha varit på själv...

Sen undrar jag ju förståss vem som kramade vem på den där Kramrundan? Man skulle ju kunna krama 339 pers. Häftigt! Kram på dig, vila nu öronen!

2009-07-16 @ 08:24:00
Postat av: Till Maria

Det var endast barnen som kramades ;) Tjejerna gick i en ring åt ena hållet och killarna i en ring åt andra hållet och så kramades de med dem som de ville :) Ibland blev det t.o.m mer än kramar ;)

2009-07-16 @ 13:52:48
URL: http://systerlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0