Första natten

Första natten i lägenheten gick väl sådär..Vaknade klockan 3 och kunde sen inte somna om. Vid 5 gick jag upp och diskade och packade upp lite i köket istället. Sen fick jag spel på fläkten i badrummet som låter nått fruktansvärt så jag klättrade upp och skruvade in den rejält! Borde inte bli allt för fuktigt ändå för det är fortfarande lite utsug och så kommer ju dörren alltid stå öppen eftersom katten har sin låda där inne. Vid 8 gjorde jag ett nytt försök att sova några timmar men jag var nog inte så mycket piggare när jag vaknade igen. Då var det dags att börja flyttstäda i min gamla lägenhet.

Mamma var snäll att komma upp och hjälpa mig. Så från klockan 11 till klockan 8 på kvällen städade vi! Och inte blev det klart heller...utan imorse gick vi upp tidigt och städade det sista. Fy fan säger jag bara!! Att det kan ta sån tid fast att lägenheten var så liten! Har besiktningsmannen något att klaga på blir jag förbannad. Vi har gnott varenda liten yta och vrå.

I eftermiddag ska jag försöka storhandla för så lite pengar som möjligt. Det är ganska skralt i kassan och det är ju inte så konstigt eftersom jag inte har jobbat något i sommar. Jonas undrade vart pengarna som han förde över till mig har tagit vägen men dom har fått betala hyran på släpet och vårt nya köksbord. Jag undrar om man får pengar från CSN redan i augusti eller om man måste vänta till september...någon som vet? Jaja, det ordnar sig alltid :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får pengar inom en v efter du lämnat din studieförsäkran. Det är därför du ska lämna den samma dag du börjar! Sen får du pengar igen í slutet av aug =)

2009-07-29 @ 21:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0