Påskdagen

Känslorna går verkligen upp och ner som en berg- och dalbana! Igår kunde jag inte sluta gråta och idag har varit en jättebra dag, har t.o.m skrattat en del. Men jag har nog lyckats bli smittad av vårkänslorna, är så fint att blommorna börjar komma och jag fick ny energi när jag kom på att jag kanske får en ny lägenhet att inreda till sommaren. Ett projekt som jag kan lägga ner massor med tid på :) Ska ju få lägenheten med först så klart men jag hoppas på det bästa.

I förmiddags kom mamma upp för att hälsa på mig. Vi tog en tur till City gross så jag kunde storhandla och sen har vi vatt ute en runda i skogen (vilket ingår i mina dagliga rutiner nu). Mamma ska sova här i natt så imorgon kan hon följa med och titta på lägenheten, skönt med en annans åsikt nu när inte Jonas kan vara med.

Tvättiden som gick förlorad igår gjorde inget för jag lyckades få en ny idag, är väl ingen som vill tvätta över påsken. Dessutom bor jag ju i studentlägenhet så alla andra är nog hemma i sina hemstäder med.

Igår mailade jag en tjej vars kille varit i Kosovo ett halvår nu men kommer hem om några dagar. Det var riktigt roligt att läsa hennes svar då det var som att nästan läsa mina egna tankar. Kände verkligen igen mig och det gjorde mig lugn på något sätt. Jonas har lovat ringa ikväll och det ser jag verkligen fram emot!

Hoppas alla haft en bra påsk!

        

Bilderna är tagna av min kusin Sandra, kolla in hennes blogg (länken finns på min meny).

Kommentarer
Postat av: T

Ja, det är ju som en berg och dalbana detta. Häromdagen när jag var nere i dal började jag städa helt febrilt, för att få tankarna på annat håll. Men så läste jag A´s inlägg och kom fram till att nästa gång ska jag nog ta en varm dusch istället. Men oj vad lägenheten blev ren i alla fall:) Skönt att du har haft en bra dag idag.

Ha det gott

2009-04-12 @ 20:41:20
Postat av: Louise

Ja jag tyckte med det var ett rätt smart knep faktiskt! För min del så kommer ju alltid dom tråkiga tankarna när man ska gå och lägga sig, vilket inte är så kul.. Men jag hoppas det går över om någon vecka iaf.

2009-04-12 @ 21:02:05
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Liza

Kul med lite mammabesök! Jag håller tummarna imorgon, att ni gillar lägenheten och att du får den! :)

2009-04-12 @ 22:13:07
Postat av: Madde

Det där med att han "lovat" att ringa dig idag. Antagligen kommer han ringa, men du får alltid vara berädd på att han inte kan göra det han lovat. Det är inget han bestämmer över själv och ändras deras schema av någon anledning, så innebär detta att vi här hemma blir jätteoroliga i och med att samtalet uteblir.

2009-04-13 @ 07:44:09
Postat av: T

Nej, det är ju lite jobbigt att behöva hoppa in i duschen varenda gång man ska gå och lägga sig:) hihi.

Får försöka komma på en annan strategi där i stället:)

Min sambo åkte till Kosovo för två veckor sedan. Och det gick så bra i början, sen nu över påsken vart det skitjobbigt allting. Jag hoppas på att det kommer kännas bättre nu när livet återgår till vardagen igen. Då får man ju lite annat att tänka på.

Det här med rutiner verkar ju vara en bra grej.



/T

2009-04-13 @ 09:20:18
Postat av: Anna

Vad kul att du hade en skön påsk! För mig brukar alltid helgerna vara värst, det finns oftast inget inplanerat och om man inte tar sig i kragen händer det allt för ofta att jag bara blir sittandes hemma. Gillar vardagarna bättre när han är borta, då vet jag att mina rutiner fungerar och att det händer saker. Hoppas att lägenheten är fin! Testa att skriva dagbok när du går och lägger dig om det är då som du mår sämst. Det blir lite som om att du berättar en massa saker för någon annan och du får som ett samtal med någon/något(ett mycket sämre och inte alls lika mysigt dock). Funkar ibland för mig...

2009-04-13 @ 09:57:14
Postat av: Louise

Han ringde och vi hade ett jättebra samtal :)

Till T: Jag hoppas det blir lättare för dig nu efter påsken!

2009-04-13 @ 09:57:21
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Louise

Angående att skriva dagbok så skriver jag faktiskt en hel del, förutom bloggen. Känner inte att jag riktigt kan skriva de värsta tankarna jag har här utan dom sparar jag för mig själv. Känns bättre när man fått ut dom på papper och slipper ha dom i huvudet.

2009-04-13 @ 10:14:13
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: T

Nej, alla känslor och tankar vill man ju inte dela med sig på nätet. Jag skriver också mycket dagbok, har jag i och för sig alltid gjort. Och oj, vad flitigt jag har skrivit den senaste tiden:)

Men det känns så mycket bättre när jag gör det.

Idag har jag bestämt mig för att det ska bli en bra dag......



/T

2009-04-13 @ 10:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0