Långfredag

Ännu en dag har gått. Första dagen på, ja jag vet knappt hur länge men minst 1,5 år som jag inte har träffat Jonas eller pratat med honom på telefon. Måste ändå säga att det känns bättre idag. Igår hittade jag en hemsida som stöttar anhöriga till soldater i utlandstjänt. Ska försöka länka till den sidan när jag har lärt mig hur man gör ;) Känns skönt att kunna få kontakt med människor i samma situation som jag. 

Idag har jag förberett påsken lite med att koka ägg. Kommer ju tillbringa påsken ensam i år men jag och Saga (min katt) kommer säkert få det bra. Vet inte vad jag skulle göra utan henne. Henne pratar jag med, leker med och bråkar med de dagarna jag inte träffar någon annan. Låter väl som en gammal galen kattkvinna men det är faktiskt skönt att prata med henne, hon ger mig inga dåliga svar :) Försökte ta lite bilder på henne innan idag men det var lättare sagt än gjort, hon ville INTE sitta still. Lyckades ändå få till några fina bilder, bl.a. den som jag lagt upp i min header. Här kommer några till:

                       

Kommentarer
Postat av: T

Läste lite i din blogg då jag hittade den på invidzonens hemsida. Det känns bra att läsa om andra i samma situation och veta att man inte är ensam om denna resan. Igår hade jag en liten down period och tyckte att allt var jobbigt. Är nog lite så nu när man är långledig och är van vid att ha någon att dela såna här högtider med. Idag känns det dock mycket bättre. Så det går verkligen upp och ned i känslorna kring denna situation. Jag hoppas du får en fin påsk i alla. Man får se det positivt och försöka göra det bästa av situationen. Men i alla fall jag tycker det är skönt att veta att man inte ensam.



Ha det så gott



T

2009-04-11 @ 11:16:35
Postat av: Sis

Fina larviga Saga-missen =)

2009-04-11 @ 11:22:11
Postat av: Liza

Gud vilken finh header och fina bilder på Missen! Hon är ju så söt, tur att du har henne alltså!

Chila har precis lekt med grannhunden, så hon är helt slut nu :)



Hoppas att det går bra med pluggandet! Den där hemsidan var ju jättesmart, kan ju vara jätte bra att komma i kontakt med någon som är i samma sits!

vi hörs! kraam!

2009-04-11 @ 17:30:26
Postat av: johanna

Hej, hittade oxå din sida på individzonens hemsida. Min man beger sig imorgon iväg till Afghanistan. Detta är hans andra mission. Han var iväg 2007 oxå. JAg vet att det är fruktansvärt tungt o vara ensam så jag blev glad över att hitta ngn mer än jag som vet hur det känns. hoppas vi kan höras om du är intresserad av att prata med ngn mer i samma sits.

Om du har msn eller hotmail så når du mig på [email protected]

Ha de så bra som det går nu.

Mvh Johanna

2009-05-04 @ 14:46:58
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0