Dålig dag

Idag har varit en riktigt dålig dag! Började med att Jonas ringde, vilket iofs borde vara positivt, men jag blev så himla ledsen efteråt. Kunde sen inte göra någonting vettigt under hela dagen. Hade egentligen tvättid men den struntade jag i, hoppas jag har kläder så jag klarar mig ett tag till. Vid halv sju ryckte jag upp mig och gick en runda i skogen. Det var ganska skönt, kunde samla tankarna. Jag ska sätta upp rutiner ikväll, de ska börja följas imorgon. Förhoppningsvis kommer det att hjälpa så jag inte blir så ledsen hela tiden för så här kan jag inte ha det. Min nya regel är: Inga negativa tankar är tillåtna! Får se hur länge jag kan klara det...

Jag behövde inte köpa någon kalender heller för jag fick en idag på posten :) Nej, nu får jag väl sätta igång och skriva på dom där rutinerna.

Kommentarer
Postat av: T

Det är bra att du bestämt dig för att försöka vara positiv till detta. Det är inte lätt, men man får försöka tänka positivt för annars så blir det inget roligt halvår alls detta. Sen måste man nog tillåta sig att vara ledsen emellanåt också, man kan ju inte bara tränga bort alla känslor, vi funkar nog inte så.:) och då är det ju skönt att prata med någon som är i samma situation som man själv.

Hoppas du får en lite bättre dag idag......



2009-04-12 @ 10:03:07
Postat av: Liza

Vad tråkigt gumman! Måste vara jättejobbigt. Men som T skrev också, man måste få vara lite ledsen ibland, annars kommer nog allt på en gång så småningom. Försök hitta och se fram emot lite roliga saker, som lägenhetsvisningen imorgon till exempel! :) kraam!

2009-04-12 @ 10:20:32
Postat av: Louise

Tack för kommentarerna. Jag har nu följt mina rutiner i 2,5 timme och än så länge funkar det bra ;) Jonas hade skrivit jättefint till mig på nätet med så det värmde verkligen! Idag ska bli en bra dag! :D

2009-04-12 @ 10:31:03
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Sitter i samma sits som dig och har varit i den flera gånger förr. Rutiner är jättebra att skapa och försöka att hålla så långt som det är möjligt. När jag har lyckats komma in i mina rutiner när min kille är borta flyter allt på lättare och tipparna kommer mer sällan. Sen har jag bestämt mig för att de negativa tankarna och gråten enbart får komma när jag duschar! :) Det gör det lättare att fokusera på annat när tankarna kommer och jag ej duschar, samt att jag vet att det finns en stund på dagen då jag faktiskt "får" vara ledsen. Det låter säkert jättekonstigt, men det har hjälpt för mig! :) Kämpa på, det blir faktiskt lättare! Maila gärna om du vill! Kramar Anna

2009-04-12 @ 17:34:05
Postat av: Anna

Glömde förresten säga att när min kille var i Kosovo för några år sedan tog det ungefär en vecka innan brevet var framme! Och det var oerhört mysigt att skriva riktiga brev till varandra! :)

2009-04-12 @ 17:35:58
Postat av: Madde

Känner igen mig... Han ringer, vi pratar och har det "mysigt", sedan kommer ensamheten och verkligheten så snart man lagt på luren och tårarna börjar rulla ner för kinderna. Precis just i den stunden som man har honom i luren så vet man att allt är bra och att "läget är lugnt", men i samma stund som man lägger på luren så kan man inte vara så säker längre...

2009-04-13 @ 07:40:48
Postat av: Louise

Till Madde: Jag vet vad du menar, precis innan man ska lägga på och säger att man älskar varandra då kommer klumpen i halsen...

2009-04-13 @ 10:09:10
URL: http://systerlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0