Operation

Jag har ju just nu min praktik på en ortopedavdelning. Så igår fick jag följa med en av patientern ner till operation, det var en knäplastik som skulle göras. Jag var lite nervös med tanke på min reaktion häromveckan när ett drän skulle dras ut.. Då när dränet drogs ut blev det ett hål kvar in i ryggen och det sipprade ut lite blod, jag blev illamående..Jisses, har jag valt fel yrke eller?! Jag har aldrig haft problem med blod tidigare så jag vet inte vart den reaktionen kom ifrån! Ja iaf var jag som sagt lite nervös inför operationen, lite pinsamt om jag skulle svimma... Men det hela gick faktiskt mycket bra! Trots att de sågade, borrade och hamrade på det där knäet. Intressant att få ha varit med om en operation! Dessutom var det inte så mycket blod eftersom de stryper blodtillförseln vid låret.

Typ såhär såg det ut, jag hade också en sådan där fin mössa på mig :)

(Bild från google)

Kommentarer
Postat av: ann-christine hellström

isch, bra jobbat :)/ac

2011-11-29 @ 11:11:12
Postat av: sis

Snyggt ;) Ang dränet så blir väl vem som helst illamående...Fast min svaghet går på liggsår. Fy faaan vad det är äckligt!

2011-11-29 @ 20:50:09
Postat av: Jonas

Du var säkerligen riktigt snygg i mössan :)

2011-11-29 @ 21:37:48
Postat av: Sandra

Va coolt! I mina ögon är de starkt. och jag tror det helt klart är en vanesak så du behöver nog inte oroa dig. man ska nog va mer orolig om man inte blir berörd av de ;)

2011-11-29 @ 22:33:54
URL: http://sandranielsen.blogg.se/
Postat av: Liza

Vad kul att du var med på det!

Jag känner igen det där, jag har också reagerat med lite illamående och yrsel när det varit något sånt där någon gång, fast jag heller inte alls tycker det är äckligt/läskigt med blod och sånt! Men jag tror det är mycket för att man spänner sig lite och inte gör något själv utan står bredvid! Det är ofta lättare när man får göra det själv!!

Stor kram!!

2011-11-30 @ 07:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0