Helg

Nu är det helg igen men jag får inte vara ledig. Nej jag ska ha praktik både lördag och söndag. Men det spelar ingen roll, jag hade ändå inget planerat och Jonas är ju inte hemma. Ska bli intressant och se hur de sköter hela avdelningen för på helgen jobbar bara 2 sjuksköterskor..

Igår lämnade jag in bilen för reparation, det blev en dyr historia men nu är den fixad iaf! Tilläggas ska att bilen inte startade härom kvällen så två kompisar fick komma med en bil för att försöka starta den med startkablar. Så där stod vi, 3 tjejer, i totalt mörker (fick använda en ficklamps-app i iphonen) och försökte komma fram till hur det är man gör.. Fick läsa lite på internet och ringa några andra och fråga innan vi vågade koppla sladdarna. Som tur var gick den igång! När jag lämnade in bilen (för något annat) sa dom att batteriet förmodligen också behöver bytas men det tyckte jag inte jag hade råd med så nu hoppas jag att det inte blir alltför kallt så bilen startar av sig själv!  

På kvällen igår var Jonas syster här. Vi käkade tacos och pannacotta och drack lite vitt vin till det. Mysigt. Dessutom hade hon med sig självplockad svamp från svärmor, det ska bli gott!



Nu är det ca 1 månad kvar tills J kommer hem!

Kommentarer
Postat av: sis

bajs med bil...najs med svamp o vin :)

2011-11-19 @ 19:05:52
Postat av: Louise

Till sis: Helt rätt! Jag sparade det där receptet du la upp på facebook igår, mjölkchokladmousse. Lät himla gott! Får testa det nån kväll.

2011-11-19 @ 22:31:43
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: sis

Om du ska göra med polka-chokladet så minska på sockert för det va rätt sött..

2011-11-20 @ 17:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0