Amanuens och HLR-instruktör

I höst har jag varit amanuens på skolan. Jag fick själv slå upp det ordet på för att få reda på vad det egentligen betyder. Amanuens = "Amanuens kan även vara en student som anställts för att undervisa studenter som inte kommit lika långt i utbildningen." (Wikipedia) Jag har alltså hjälpt andra studenter i de lägre terminerna när de har övat på de praktiska momenten.

Vi som varit det fick igår kväll en kurs som gjorde att vi blev HLR-instruktörer. Lite kul tycker jag, vet inte om jag kommer hålla någon HLR-kurs framöver men det kan ju vara bra att ha på mitt CV :)

Kommentarer
Postat av: ann-christine hellström

Fint! Bra för dig privat också, inte bara i din CV!/ac

2011-11-23 @ 17:35:52
Postat av: Sandra

Gick det bra då? Är ju super att kunna både privat och på jobb :D

2011-11-23 @ 17:45:59
URL: http://sandranielsen.blogg.se/
Postat av: Louise

Svar: Ja absolut! :)

2011-11-23 @ 17:51:26
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Liza

Kanon ju :)

2011-11-24 @ 12:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0