Statistik

Min eftermiddag har bestått av typvärde, median, medelvärde, standardavvikelse, range, relativ/absolut frekvens, kvartiler och percentiler....Inspirerande eller hur? Eller inte! Dock måste jag säga att jag gillar vår lärare! Han må vara en aning förvirrad men han är fullt medveten om att 90 % av klassen hatar statistik och driver ganska mycket med det :) Idag fick min grupp nog plus i kanten också eftersom vi upptäckte ett fel i en av uträkningarna, hehe.

Snart ska jag träna och ikväll blir det datorn eller tv:n som gäller så jag kan vila hjärnan tills imorgon då det blir projektplan för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår dig! Statestik är Inget vidare! Har precis avslutat den kursen och det är jag grymt glad för! Lycka till med statestiken och projektplanen! Det tar mycket tid att få ihop den där projektplanen men skönt när det är klart!

Kram

2011-01-26 @ 21:05:12
Postat av: Linnéa

Lycka till med projektplanen!

2011-01-26 @ 21:16:08
Postat av: Sandra

Blörk. Statistik är ett helvete! Är det inför uppsatsen eller?

2011-01-28 @ 11:00:46
URL: http://sandranielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0