Nu börjar ett nytt kapitel i vårt liv

Så kom äntligen fredagen den 30 oktober, dagen som jag längtat efter i 7 månader! Dagen började med att jag vaknade 3.30. Lite tidigt för att gå upp så jag låg kvar två timmar sedan gick jag upp, packade ihop mina saker och gjorde mig färdig. Jag och två andra anhöriga gick och åt frukost på ett hotell och sedan tog vi pendeltåget och bussen ut till livgardet. Hela vägen pirrade det i magen och jag längtade så mycket efter att Jonas skulle komma och möta mig och krama mig innan ceremonin som det var sagt. Men som vanligt ändrar försvaret in i det sista så de hade inte tid att komma ut och krama oss innan ceremonin. Jag kan väl inte säga att jag var speciellt förvånad men naturligtvis besviken! Istället fick vi anhöriga stå utanför grinden en kvart och vänta för att sedan ledas in i parken där ceremonin skulle hållas. Där stod de redan uppställda men jag fick syn på Jonas ganska snabbt och han fick syn på mig, det pirrade lite extra i magen och när jag skulle gå förbi så lämnade Jonas uppställningen för att krama och pussa på mig! Hans chef blev inte så glad men det blev jag! Vi kramades en stund och sen fick han gå tillbaka in i ledet igen.

Jag ställde mig tillsammmans med Jonas familj och väntade på att ceremonin skulle vara över så att jag fick krama honom igen. Det var svårt att stå bredvid och se men inte röra... En timme senare hade alla fått sina medaljer och de skulle lämna in det sista så vi anhöriga fick fika så länge. Efteråt åkte jag, Jonas och hans familj och shoppade lite och sedan åt vi middag och hälsade på en av Jonas kusiner och hennes barn. Dagen gick ganska fort och 17.40 var det dags för mig och Jonas att ta tåget hem. Jag gick nog inte mer än två meter från Jonas sida på hela dagen ;)

Vi var hemma vid 21.30, Jonas fick titta runt i lägenheten och sedan gick vi och la oss och pratade. Det kändes jättekonstigt att ha honom hemma och jag kunde inte riktigt förstå att han ska finnas här varje dag nu. Jag kan nog inte riktigt förstå det fortfarande men det känns underbart skönt!

Igår lämnade vi inte lägenheten överhuvudtaget, vi åt god frukost, pratade hela dagen, beställde hem pizza på kvällen och drack champagne för att fira att han är hemma :) Idag har vi gått en lång runda i skogen och storhandlat, jag kan nog vänja mig vid sambolivet ganska fort! :)

Kommentarer
Postat av: Liza

Åååh, så mysigt! Är så glad för er skull nu vännen! Måste vara såååååå skönt att ha honom hemma igen och att ni klarat av detta!

Vi hörs! massa kramar

2009-11-01 @ 18:12:08
Postat av: hjältens flickvän

Gud va mysigt! :) Jag skulle antagligen aldrig klara att stå så när i en timme utan att springa fram ;) haha... Låter som att sambolivet kommer bli ganska mysigt ändå du :)

Ha det bra och njut av att ha honom hemma igen.. får ju säga att jag är en aning avundsjuk! :)

Kramar

2009-11-01 @ 18:43:24
URL: http://hjaltensfkickvan.blogg.se/
Postat av: T

Ja visst är det en liten konstig känsla över att de är hemma och att de liksom ska vara hemma nu på riktigt. Men visst njuter man varenda sekund. Hoppas ni haft en riktigt mysig helg. Det var vi haft:) vi hörs av någon dag på msn. Ha det riktigt gott o hälsa Jonas.

Kram kram

/T

2009-11-01 @ 21:10:25
Postat av: H

Herregud vad härligt!

Jag får tårar i ögonen bara av att läsa det här :) "Bara" 7 månader tills jag också står där.. ;)



Kram

2009-11-01 @ 21:39:38
URL: http://grasankan.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som ni har haft en fin helg tillsammans... Jag är så glad över att de är hemma och jag tror allt kommer gå bra! Hoppas att ni får en fortsatt fin kväll, så hoppas jag att vi ses/hörs!

Vi klarade det! Tack för ditt stöd!

Stor kram

2009-11-01 @ 22:35:41
Postat av: ach

HEJ PÅ ER TURTURDUVOR!!

Hoppas ni har det fortsatt bra och mysigt tillsammans. Det var ju en intensiv fredag, men trevlig. Som vi har väntat på den dagen! Hälsn o lycka till från oss i Visby :)

2009-11-02 @ 09:15:01
Postat av: johanna

Så härligt att han äntligen är hemma igen. Ta hand om varandra och njut till fullo nu=)

Kram

2009-11-02 @ 09:17:13
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: m

låter verkligen super mysigt. Längtar redan tills jag får stå där. Bara 6 och 2 veckor kvar.

2009-11-02 @ 11:15:17
URL: http://iamaria87.blogg.se/
Postat av: Jossa

Gud jag blir tårögd av o bara läsa texten! Jag tänkte på dig i fredags. Hoppas nu att allt blir som ni har tänkt er! Puss J

2009-11-02 @ 13:16:51
Postat av: Moster Maria

Glad för er skull! Mera kärlek till till folket!

Puss o Kram

2009-11-02 @ 15:16:44
Postat av: Linnéa

Jag är så glad för er skull! Hoppas ni kommer trivas fantastiskt bra i lägenheten tillsammans!

Bamsekram /Linnéa

2009-11-03 @ 17:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0