Period 2 har precis börjat..

Nu sitter jag här igen och försöker torka tårarna. Jonas har precis åkt iväg i taxin. Vi har haft två fantastiska veckor tillsammans och förhoppningsvis kommer jag imorgon att kunna glädjas åt det och torka tårarna, men idag blir det nog bara en ledsam dag. Samtidigt så känns det som att jag vet vad som väntar denna gången och det gör ändå saken lite lättare.

T.o.m. katten var ledsen för att Jonas skulle åka. Hon som annars alltid blir så svartsjuk när han kommer.



Igår ägnade vi hela dagen åt att ta det lugnt och umgås. Gick upp, handlade, spelade monopol på eftermiddagen (katten var också med som vanligt), lagade mat och kollade på film. Vi lyckades t.o.m somna stillsamt bredvid varandra utan att jag bröt ihop i tårar (de kom kvällen innan och imorse istället..)





Jag har ju tenta imorgon och tänkte ägna dagen till råplugg... tyvärr känns det lite försent att börja nu men jag får ändå ta och göra så gott jag kan och hoppas på det bästa.. Är väl inte hela världen med en omtenta egentligen.

Är nog första gången någonsin som jag önskar att sommaren ska flyga förbi även om jag ska försöka njuta under tiden. Ska trots allt hitta på en del: student, släktträff, midsommar, stranden, umgås med vännerna, sommarkollo och så flytten såklart :) Dessutom blir det en ny tur till Gotland när Jonas kommer hem på nästa leave. 64 dagar kvar, jag börjar nedräkningen NU!

Kommentarer
Postat av: ach

...jadu, jag kan förstå att det inte är roligt... Vi hoppas iaf att det går bra i utlandet och att tiden går fort! Känns inte direkt som sommar här, synd om alla studenter som går ut här i Visby idag. Tänker cykla ner och titta på alla traktorvagnar sen. Ska klippa gräset först. Bra terapi. Får väl ta på bävernylonoverallen för att inte frysa ihjäl... Kul bilder! Hälsn från ett stormigt och kallt Visby/ach

(Lycka till m pluggandet)

2009-06-04 @ 09:51:52
Postat av: Liza

Usch, vad jobbigt! Blir lite ledsen själv också bara av att läsa och tänka mig in i hur det måste vara!

Men det verkar som om du tar det lite bättre den här gången iallafall, så får vi hoppas att sommaren blir bra! Du verkar ju ha en del roliga saker att göra iallafall! Och du är ju så duktig!



Jättefina bilder, gud vad missen är rolig! Ser verkligen ut som om hon vill vara med, slå tärningen och allt! :) Bra att du har henne i alla fall..



Nä, jag har inte heller fått några poäng från den obligatoriska, lustigt, men de kommer väl...



Jag åker till Växjö imorgon bitti istället.

Visst är det klockan 14:00 i stenladan??

Ta hand om dig idag!

massa kramar!

2009-06-04 @ 12:13:03
URL: http://lizas.blogg.se/
Postat av: T

Jag hoppas det känns lättare snart.......

Jag ska snart möta han vid tåget nu, känns konstigt att han faktiskt kommer att vara här hemma nu i 2 veckor, men så skönt det ska bli.

Tänker på dig

/T

2009-06-04 @ 17:27:52
Postat av: Till T

Jag är avis på dig! Hoppas nu ni får två riktigt bra veckor!

Kram

2009-06-04 @ 18:13:46
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Sis

Vem vann? Saga? Hehe ;)Ses imöra!

2009-06-04 @ 20:02:42
Postat av: T

Tack så mycket. Det är härligt att ha honom hemma igen, kändes lite konstigt igår när han plötsligt gick omkring här hemma, men man vänjer sig fort....:)

Hoppas allt känns lite lättare idag. Tänkte på det att du får gärna skicka iväg nåt mail nån gång om allt känns för jävligt om det känns bättre då att skriva till nån i samma situation. Min mailadress är

[email protected]

/T

2009-06-05 @ 15:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0