Leave

Så kom då dagen då Jonas kom hem på sin första leave. Gud vad dagen gick sakta och dom var inte hemma förrän efter 12 på natten..Jag gick ner för att möta honom och när jag fick se honom kunde jag inte fatta att han faktiskt stod framför mig. Kramen som följde hade jag längtat efter länge!! Eftersom han kom så sent la vi oss direkt och pratade en stund. Det var helt underbart att vakna dagen efter och veta att han låg bredvid mig!

Första dagen kändes lite underlig men sen kom man snabbt in i rutinerna igen. Vi har haft en del samtal om allt men jag har lite svårt att prata om Kosovo eftersom jag tycker det är så jobbigt att han är borta.

Nu i helgen var vi en tur på Gotland och hälsade på svärföräldrarna/föräldrarna. Det var mycket som skulle hinnas med på kort tid så det gick i ett. Jonas skulle hinna umgås med föräldrar, kompisar, morföräldrar och släkten. Och igår var det konfirmation av en av kusinerna. Men det var helt underbart väder och det är verkligen fint på Gotland! Jag blir bara ännu mer sugen på att flytta dit.





Idag har jag varit på min sista föreläsning för denna terminen innan sista tentan. Fick resultatet på förra tentan också idag och bedömningen på ett praktiskt prov som vi hade förra veckan, och jag var godkänd!! :) Så skönt att veta det, då känns det nämligen inte så jobbigt om jag kuggar på tentan på fredag. Har ju liksom inte prioriterat den precis nu när Jonas varit hemma....Så det blir nog en omtenta i augusti, men som sagt det spelar egentligen ingen roll.

Dagarna rullar på och på torsdag åker Jonas tillbaka igen..Det gnager i bakhuvudet men jag försöker att inte tänka för mycket på det nu dom sista dagarna.

Kommentarer
Postat av: Liza

Ååh, vad kul att du är tillbaka! Har allt saknat dina blogginlägg och kommentarer :)



Har din dator blivit lagad än??



Vilka fina bilder, ser ut som om ni har haft det jättemysigt! Och jaa, öar is the shit! :)



Jag räknar med omtenta också men har ändå pluggat rätt mycket de här dagarna, IFALL man skulle ha grym tur med frågorna. Men jag kan absolut inte alla namn och ord på allt och hur det funkar. Nu har jag ändå hunnit läsa det mesta, men det går liksom inte in i huvudet, är så stressad med! Men jaa, EN omtenta är inte hela världen liksom.



Så tråkigt bara att man inte riktigt hann vara glad för att vi klarade de andra proven!



Hoppas att ni har en mysig kväll!

kramar!



2009-06-02 @ 19:37:56
Postat av: ach

Hej! Det är kul att åter kunna läsa din blogg! Vilka fina bilder från ön!! Grattis till ett bra tentaresultat och lycka till på fredag... Ha en mysig dag/ kramar från ach

2009-06-03 @ 10:58:16
Postat av: Lina

vad kul att du också klarade tentan, vi är så bra! :) Du får försöka att inte tänka på att han ska åka snart igen även om det såklart är svårt, du får bara försöka njuta så mycket som möjligt av den tid som han är här :) Ha det så bra så ses vi på fredag, Kramar!

2009-06-03 @ 15:42:51
URL: http://lct.blogg.se/
Postat av: T

Jag hoppas du har haft 2 fina veckor nu, mina 2 fina veckor börjar imorgon. Längtar.....:)

/T

2009-06-03 @ 18:48:45
Postat av: Svar till T

Ah va skönt för dig! Jag blir lite avis.. Jag hoppas det går fort till nästa leave! Ta hand om varandra nu i 2 veckor!

2009-06-03 @ 19:26:42
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Liza

Heeej, hoppas att ni har haft en mysig dag...

Vad bra att datorn är på gång att bli fixad iallafall, så skönt!



Jaaa jag vet, men du har ju varit så himla duktig och kämpat på så bra nu när Jonas har varit borta och allt! Förstår ju att det inte har varit lätt att plugga, och när han har varit hemma också så är det ju självklart att du hellre har velat vara med honom än med Sand&Sonesson :)



Så om du inte klarar tentan är det verkligen förståeligt och det är ju inte alls hela världen med en omtenta i augusti sen! Tänk på det vännen!

Ta hand om er nu!

kram!!



2009-06-03 @ 22:11:23
URL: http://lizas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0