Dagens goda gärning

Jag och två kompisar var och såg "Baksmällan" på bio nu ikväll. Jag skulle möta Linnéa på stationen och medan jag stod och väntade på hennes tåg kom en man fram till mig och frågade på engelska om jag visste vart han kunde växla pengar. En söndag i Sverige har ju allting stängt så jag sa att det gick nog tyvärr inte idag. Han bad mig vakta hans väskor så skulle han springa över till ett kebabställe och fråga om dom kunde göra det. Jag sa att jag visst kunde vakta väskorna men förstod ju att det var lönlöst med växlingen.. Han kom tillbaka en kort stund senare och såklart hade det inte gått... Han förklarade sen att han kom från Ghana och var i Sverige för att lära sig nån ny lyftkran för containrar eller nått sånt och hade fått veta att han skulle klara sig med euro. Men det kommer man ju inte långt med här.. Tydligen skulle han ta bussen hem till någon men hade inga svenska kronor alls. Jag frågade vad bussen kostade. 30 kronor, och det var ju nästan ingenting så jag erbjöd mig att betala. Han tackade hjärtligt men undrade om han fick låna min telefon istället och så ringde han någon som skulle komma och hämta honom. Jag hoppas han kom fram till slut och jag måste säg att jag är lite förvånad över mig själv för jag brukar ha väldigt svårt att lita på folk jag inte känner. Brukar aldrig låna ut telefonen när någon jag inte känner ber att få låna den!

Angående filmen så var den sjukt rolig! Så jag kan verkligen rekommendera att gå och se den, längesen jag skrattade så mycket åt en film faktiskt!

Kommentarer
Postat av: ach

ha, det var ett spännande möte... Det var väl nåt hos honom som sa dig att han var ok annars hade du väl inte bemödat dig så.. Bra jobbat iaf! Kram från en stad som ömsom badar i sol ömsom i kall dimma/ach

2009-06-22 @ 12:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0