Brev och resfeber

För er som inte vet redan så skriver Jonas ungefär en A4 sida till mig varje kväll och så när det gått ca en vecka så skickar han hem det till mig. Förra måndagen så sa han att han skickat en ny bunt med brev så jag gick förväntansfullt till brevhögen varje dag men inget brev från Kosovo...(annars brukar det faktiskt gå ganska fort). Men så kom ju midsommar och då delades det inte ut några brev. Men igår var jag helt säker på att det skulle komma! Jag satt här vid datorn och när jag hörde brevbäraren vid brevinkastet rusade jag dit bara för att upptäcka en stor hög med reklam! Vilken besvikelse! Jag tog reklamen och gick in och la den på köksbordet och då hördes minsann nått från brevinkastet igen...jag gick dit och där låg brevet! Lyckan var gjord :) Även om jag känner igen allt han skriver, eftersom vi redan pratat om det på telefon, så är det mysigt med vanliga brev och just vetskapen om att han har hållt i brevet och papperna.  Och när man läser meningar som: "Du är den jag vill dela allt med. Jag kan inte vara lyckligare än när jag är med dig." så kan man ju inte annat än att bli glad :)

Imorgon är det dags...Jag ska iväg och vara ledare på ett sommarkollo i Hällevik. Har aldrig gjort det innan och har aldrig varit på kollo som barn heller så jag är lite nervös. Men jag hoppas att det kommer bli spännande och roligt! Vi ska ha ledarkurs i 5 dagar och sen kommer barnen och är där i 2 veckor. Det är min kompis Josefin som dragit med mig på detta så jag ska åka med henne dit imorgon, vilket känns skönt eftersom jag aldrig varit där men hon var där flera gånger som barn och som ledare förra året. Eftersom jag inte har en aning om det finns tillgång till internet så kan det vara så att det blir uppehåll här på bloggandet några veckor. Men Jossa trodde att det ev fanns trådlöst internet i ledarhemmet så det kanske kommer några roliga bilder från lägret ändå så håll utkik ;)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag kan inte vara lyckligare än när jag är med dig

det är lite så jag jobbat :)



Älskar dig ! :) hoppas du har en trevlig kväll med Elina sen , Kyssar

2009-06-23 @ 14:35:03
Postat av: Anonym

Ha det så jättebra på kollot. Blir säkert jättebra.

Låter fint med breven:)



Kram

2009-06-23 @ 18:40:30
Postat av: johanna

Hej där. Min man kommer från Hällevik. Mina svärförldrar o R syskon bor fortfarande kvar där. Kanske dyker Rogers dotter upp på kollot. Hon brukar alltid vara med på allt=) Hoppas du får kanon där nere. Det är fint där.

Kramis

2009-06-23 @ 19:44:27
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: T

Namnet försvann i det tidigare inlägget. Men jag tänkte bara önska dig några trevliga veckor på kollot. Jag hoppas du får det bra.



Kram

T

2009-06-23 @ 21:04:49
Postat av: Ida

Gud vad roligt! Jag sökte också att vara ledare där, men sedan fick jag sommarjobbet, så jag var tvungen att säga nej till Hällevik.

Var där flera år när jag var liten, och det är verkligen superroligt! :D

2009-06-25 @ 21:17:06
URL: http://aidaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0