Aldrig mer Fujitsusiemens!

Vill bara tipsa om att aldrig köpa en fujitsusiemens-dator! Min dator slutade fungera för några veckor sen, jag ringde supporten och fick prata med en mindre trevlig kille vars enda svar var att det enda jag kunde göra var att ominstallera operativssystemet med följd att alla mina bilder och annat som jag hade på datorn skulle försvinna. Jag fick inga skivor med när jag beställde datorn och frågade därför om han kunde skicka dom och om det ingick i garantin Men enligt honom hade garantin på mjukvaran gått ut (jag har haft datorn sen i oktober förra året! den är alltså inte ens ett år gammal!) så skivorna skulle komma att kosta över 500 spänn och dom fick jag beställa själv via nätet...Jag försökte va lite skämtsam och frågade: "Hur ska det gå till när inte min dator fungerar?" Fick till svar att jag fick väl minsann gå till biblioteket eller nått sånt....

Min kille pratade då med en arbetskompis som jobbar med datorer och han sa att det visst gick att rädda mina bilder på datorn om man installede ett operativsystem på den hårddisken där inte bilderna låg. Så han hjälpte mig med det, jag fick windows xp på datorn och bilderna var räddade.

Sen kom dom nya skivorna på posten igår och jag fösökte installera det men det fungerade inte. Jag ringde supporten nu precis och fick till svar att dom inte ens kan ge mig support via telefon längre eftersom jag bytat operativsystem (hade vista innan). Vad fan är det för svar?! Det enda jag ville var att få lite hjälp med att installera de nya skivorna! Det är ju inte så att jag har förstört datorn, jag har snarare räddat den och mina bilder! Nu får jag väl försöka lämna in den i en vanlig dataaffär och hoppas att dom kan hjälpa mig och har ett lite trevligare bemötande.


Kommentarer
Postat av: Liza

Men fyyyyyy, vad tråkigt!!! Usch vad störande, dumma, dumma dom! Stackare, så himla irriterande!!

2009-06-10 @ 11:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0