Veckan på Gotland

Nu är jag och Jonas hemma igen efter en halv vecka på Gotland. Vi anlände i måndags natt, i tisdags var vi och kollade på en soffa och så var vi på Roma-teatern, en teater som ligger utomhus. De satte upp "Så som ni vill ha det" av Shakespeare, en komedi som var riktigt rolig. Vi blev bjudna av Jonas mamma som en försenad föslovningspresent, tack :)

I onsdags gick vi igenom alla Jonas saker, slängde en massa och packade ner det som ska med till lägenheten så småningom. Det var ett tag sen det rummet sett en dammtrasa så det blev en hel del nysande...Sen gick vi och beställde soffan vi tittat ut, den anländer förhoppningsvis i början av nästa vecka. På kvällen var vi med hans föräldrar på "raggarfika". Jonas fick den stora äran att köra hem i fina bilen.

Igår åkte vi ut och hälsade på Jonas faster och kusinen Lotta och hennes 3 barn: Thea, Vera och Charlie. Jonas var stora lekfarbrorn och Veras STORA favorit! När vi åkte hem grät hon hjärtskärande för hon ville inte skiljas från Jonas! Själv fick jag ett jättefint kamerafodral av Charlie som han ritat hjärtan på och klistrat fast "diamanter".

Idag blev det till att gå upp tidigt för att ta båten hem. Och sen en bussresa på drygt 2 timmar. På bussen ville jag fylla på mitt rabattkort för att kunna betala resan men enligt busschauffören kunde han inte fixa det så vi skulle ta det när vi kom fram istället. Så väl framme gick jag bort till chauffören men fick till svar: "Äh, det är ingen fara. Det är ju fredag!" Det kallar jag generöst! Så vi blev bjudna på resan hem som annars skulle kostat 260 kronor!

Här kommer lite bilder från veckan:

Far och son framför Chryslern.




Vi hann knappt anlända innan leken var i full gång.






Favoriten!


Jonas försöker koncentrera sig på nintendo ds samtidigt som Vera hela tiden avbryter med "Jonas, titta på mig!" ;)


Jag var iaf lite omtyckt jag med :)




Kommentarer
Postat av: Liza

Myysigt!!



Vad skönt att ni packat allt han ska ha med sig redan. Fast jag förstår att du vill ha honom till Växjö så fort som möjligt när han kommer hem för gott! :)

Själv är jag hemma hos Jonas föräldrar nu, han själv är på kräftskiva så jag ska hämta honom sen när han behagar vilja åka hem ;)

Är lite trött nu så kaffe nästa!

vi hörs! kraam!



2009-08-15 @ 23:54:22
Postat av: ach

HEJ!!

"...roligt att du har fått en riktig bil på bloggen..." hälsar Svenne. Fina bilder annars oxå, verkar som ni hade kul!Det var gott att ha er här, kort och intensivt. Det kändes så höstigt när ni åkte men ikväll har sensommaren kommit åter, varmt och sol. Ha det nu så bra de resterande dagarna, kramar från oss i staden som leder solligan../ach och svenne

PS Tudde letar..

2009-08-16 @ 17:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0