Önskar du var här

Tycker dagen segar sig fram. Har inte gjort ett skit... Suttit vid datorn, ätit, kollat på tv, suttit vid datorn igen, druckit kaffe, kollat på tv, ätit igen, suttit med datorn i knäet samtidigt som jag kollat på tv.. Fattar inte att de 2 veckorna gick så fort. Veckorna går aldrig fort när man vill att dom ska göra det.. Önskar att vi kunde fått en vecka till! Önskar att vi inte haft dom smågrälen som vi hade när du var hemma. Jag hade den diskussionen idag med en annan tjej som har sin sambo i Kosovo att det blir så intensivt när dom väl är hemma. Det finns en press på en att allt måste vara supermysigt och "sväva-på-moln-känsla" hela tiden (pressen sätter man förmodligen på sig själv). Det är inte alltid så, allt blir inte som man har tänkt sig alltid. Självklart har vi haft det supermysigt också, missförstå mig inte, vi har haft 2 fantastiska veckor tillsammans! Men ibland blir man irriterad av olika anledningar. Det bästa är väl att vi vet att vi älskar varandra och vill leva ihop! Och det måste ju ändå vara bättre att vara lite irriterad ibland än att undertrycka allt och sedan explodera en dag. Att vi har klarat av den här situationen så länge är väl ändå något slags bevis på att vi är menade för varandra och jag vet att vi kommer att klara resten av tiden också fast att det kommer att gå upp och ner. Jag älskar dig Jonas! Nu börjar nedräkningen på riktigt!


Kommentarer
Postat av: johanna

Känner igen mig i det du skriver. Dessutom så lyckas man ibland ha helt meningslösa gräl över telefonen när frustrationen är för stor.Huvudsaken är ju ändå att man har en kärlek som är stark för då klarar man detta tillsammans. Tänker på dig.

Kram

2009-08-20 @ 19:07:09
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

vad gör han din sambo? inte roligt att vara ifrån varandra men OJ vad man uppskattar tiden när man väl ses då =)



kram!

2009-08-21 @ 08:53:46
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Liiiiiiiiiiza

Guuuud vad fint skrivet! Du är så klok!



Jag fattar inte heller det där! Tänkte att du skulle hjälpa mig, hehe! Jag har inte tittat jättenoga men det stod ju att det skulle vara en mall eller nåt. Hm!

Och ska man själv skicka efter brottsregistret eller?



Jaha nähä.. Ska nog gå ut lite i solen nu. Vi hörs!!

2009-08-21 @ 10:33:55
Postat av: Fru Evelina

åh det låter verkligen tufft! både för honom och för er som par!

det stämmer att vi hade distansförhållande första året, och även hela förra hösten, men båda gångerna har det ju varit sträckor på 15-20 mil och det är ganska överkomligt =)



kram!

2009-08-21 @ 14:14:55
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Helen

Hejsan.

Kikade runt lite för att hitta bloggar som handlar om när ens partner drar iväg.

Min kille åker till Afganistan i december och just nu känns det tungt.

Kikar gärna förbi igen.

Kram

2009-09-02 @ 20:53:39
URL: http://famstenstroms.blogg.se/prov

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0