...och så var det bara en dag kvar.

Imorgon är det torsdag och det innebär att Jonas kommer hem på leave i 2 veckor :) Jag har längtat fruktansvärt mycket! Samtidigt har jag i bakhuvudet att när han åker igen så har vi den längsta perioden kvar...och det kommer inte att bli lätt.  

Mamma åkte hem för en stund sen, hon har varit här några dagar och hållt mig sällskap. Skönt för det har fått dagarna att gå fortare. I eftermiddag ska jag in till stan och träffa en tjej som säljer sin studentlitteratur och hon hade 2 av böckerna jag behöver till hösten. Igår la jag även in 3 böcker själv på blocket och satte upp en lapp i skolan också. Hade varit skönt att få dom sålda så får jag iaf lite pengar att köpa nya böcker för. Förstår inte att det ska va så j*kla dyrt!

Lyckades även boka en tvättid igår med vår elektroniska bricka, riktigt high tech ;) Men man får bara tvätta i 2 timmar vilket innebär att det knappt kommer märkas skillnad i tvättkorgen... Får ta en ny tid direkt efter jag tvättat på fredag. Nej, nu får jag ta och städa lite här hemma så att Jonas får ett positivt intryck av sin nya lägenhet när han kommer hem. Ha det bra allihop!

Kommentarer
Postat av: Liza

Jaaa, han var en riktig tröttis :)



imorgon gäller det, wiee vad skönt för dig vännen! Försök att inte tänka så mycket på att han ska åka bort sen igen. Vi får hitta på lite roliga grejer i höst så att tiden går fort! Min Jonas är kvar på ön hela september också, så då kan vi hänga i varandras lägenheter utan att någon är i vägen, hi hi!



Visst såg vi att det var en tvättid som var i 3h? Typ den sista va? Den kan du ju ta iallfall :)



Imorgon har vi personalfest, ska bli roligt!

kraaam!!

2009-08-05 @ 15:12:06
Postat av: Till Liza

Det låter jättebra! Inte bara för att få tiden att gå utan för att det är trevligt att umgås med dig också :) och vad hände med dom där aerobicspassen vi skulle testa att gå på? ;) vi kanske får ta upp det till hösten!



Jaså minsann, det måste jag kolla upp för 2 timmar är ju knappt lönt...



Hoppas ni får kul på personalfesten!

kram

2009-08-05 @ 15:26:28
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Liza

Hihi, det var skönt att höra! :) Och detsamma såklart! Men just det - vi fick ju gå en gratisgång och allt! Det får vi kolla upp igen, det kan nog vara rätt kul för de hade ju en hel del olika pass.



Jag tror att det var tvättiden vid 19:00 och att den går till 22:00 faktiskt, men jag är inte riktigt säker..



Vad duktig du är som redan börjat kolla upp böckerna, det ska jag också göra nu :)

2009-08-05 @ 16:02:54
Postat av: T

Förstår precis hur det känns så här dagen innan:)



Försök att inte tänk på att han ska åka igen. Vet att det är jättesvårt, o man har det hela tiden med sig, men försök ändå att njuta av tiden ni har.



Vi får försöka peppa oss med att sen när de har åkt så är det bara en omgång till och sen kommer de ju hem för gott. Kanske inte är en tröst just men ändå.



Ha det riktigt bra de här 2 veckorna, (jag är väldigt avundsjuk just nu).:)



Kram



T

2009-08-05 @ 17:18:45
Postat av: Till T

Ja nu vill jag bara att dagen ska gå så det blir kväll!



När Jonas åker tillbaka kommer ju din sambo hem, jag kommer var fruktansvärt avis då! ;)

2009-08-06 @ 11:51:47
URL: http://systerlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0