Ensam igen

Så var jag ensam igen. Jonas gick precis utanför dörren och jag bröt ihop för en kort stund. Samlade mig ganska snabbt igen, vill inte gråta mer men jag vet att det kommer att bli en jobbig dag idag. Samtidigt vet jag att det nu var sista gången som han lämnade mig för att åka iväg men det är också den längsta perioden. Har inte räknat exakt på dagarna men det ligger någonstans precis över 70 tror jag. Ska räkna i almanackan sen så jag kan börja kryssa av dagarna. Denna gången är det också extra ensamt eftersom jag fortfarande inte fått tillbaka min katt. Det är nu 2 veckor sedan som Saga försvann och jag får väl börja inse att jag aldrig kommer att få se henne igen. Det känns fruktansvärt tungt! Hon var en väldigt speciell och egen katt men jag älskade henne för den hon var!

Igår fick jag erbjudande om att vara med i programmet Debatt på SVT som ska sändas ikväll. De ville komma i kontakt med anhöriga till soldater i utlandstjänst men eftersom programmet skulle handla om situationen i Afghanistan känns det inte som att jag har tillräcklig koll eftersom Jonas befinner sig i Kosovo. Frågan är hur dom kommer att vinkla programmet, det ska bli intressant att se ikväll.

Kommentarer
Postat av: Liza

Usch vad jobbigt vännen!! Tycker så synd om dig!

Så himla tråkigt med Saga också, gud vad konstigt.. Men vi får fortsätta hålla tummarna för att hon kommer tillbaka ju!

Får verkligen hoppas att tiden går snabbt nu!

En liiite bra grej är väl iallafall att du fick din andra praktikplats i Växjö - jippiee! ;) Jag ska vara i Rottne - haha vilken håla va?!



Jättejättefin soffa förresten! Vad kuuul! Ser fram emot filmkväll där! :p

Var det Sandra som hade borrmaskinen eller??



Jaa, stackars Paddan. Han kanske trivdes jättebra där! Men det står ett par flipflops där också, han kan ju kanske ta dom istället :)



kram på dig gumman!

2009-08-20 @ 16:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0