“En busschaufför, en busschaufför…

...det är en man med glatt humör!" Iaf han som vi mötte för några dagar sedan. Det måste ha varit världens bästa busschaufför. Igår mötte vi dock hans raka motsats! Både jag och Jonas har åkt med henne innan då hon har varit ganska otrevlig men igår tog det ändå priset. Bussen kom in ganska tidigt men på displayen stod det att bussen ej var i trafik så vi ställde oss i kön för att ändå fråga om det var den bussen vi skulle med. Två personer framför oss stod en kille som ville ha en ungdomsbiljett. Busschauffören frågade surt hur gammal han var och han svarade 18. "Jaha, du får väl en ungdomsbiljett då men egentligen ska du betala för vuxen." Vilket är lite märkligt eftersom man åker på ungdom tills man fyller 19...! Sen var det en annan kvinnas tur, hon räckte fram en biljett från en tidigare buss och busschauffören granskade den länge och väl. Kvinnan antog att det var okej och började gå bakåt i bussen då busschauffören skriker "NEJ! Den här är inte giltig! Du måste betala!"


Sedan var det vår tur och Jonas frågade om bussen var nummer 7, eftersom det fortfarande inte hade kommit upp vart bussen skulle gå. Hon svarade surt "Nej det är det inte." Vi gick ut igen och väntade ca 1 minut när det äntligen kom upp på bussen vart den skulle gå och naturligtvis så var det ju bussen vi skulle med men det är så att på lördagar byter 7:an nummer till 5:an. Vi gick på igen och jag skrattade lite och sa att det var ju visst denna bussen vi skulle med. Fick till svar att detta var minsann inte 7:an, jag svarade att det är det ju visst, bara det att 7:an byter nummer till 5:an på lördagar. Busschauffören ville inte erkänna sig besegrad utan glodde bara surt på mig och återgick sedan till en pocketbok som hon satt och läste. Jag satte ner mitt busskort och fick tillbaka det direkt eftersom vi precis kom från en annan stadsbuss så biljetten blev en övergång. När vi var på väg bakåt i bussen tittar hon upp från sin bok och skriker: "Jaha, och hur betalade du nu då!?" Jonas gick tillbaka och informerade om att vi precis kom från en annan buss och hon blev bara helt tyst. Såhär i efterhand så hoppas jag att boken hon läste var en informationsbok om hur man beter sig mot resenärer och kunder men det var nog knappast det.


Nu ska vi strax med bussen igen och jag hoppas det är en annan busschaufför idag! Vi ska ta en tur till IKEA och kolla på säng och lite andra saker. Ha en trevlig dag allihop!


Kommentarer
Postat av: Liza

vilken knäppis! hoppas att ni inte råkar ut för henne igen, och att ni hittar många fina saker på Ikea!! :)

2009-08-16 @ 15:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0