Det börjar dra ihop sig...

Imorgon är det sista dagen innan Jonas åker tillbaka. Jag vill inte tänka på det men det är svårt att låta bli. Det kommer bli den längsta perioden för oss och det lär inte bli lätt med tanke på hur det har gått upp och ner de tidigare perioderna. Det bästa med att han åker är att det är sista gången, nästa gång han kommer hem blir det för alltid! Jag hoppas att jag kommer kunna hålla mig sysselsatt, men på måndag börjar skolan så då kommer man väl in i rutinerna igen.


I förmiddags ringde EM möbler och sa att soffan var redo att levereras, den kommer imorgon i delar som ska monteras. Då ska jag och Jonas försöka hålla sams när vi ska sätta ihop den :) Vi vet båda hur det kommer att sluta..Jonas vill sätta igång direkt och skruva och hålla på och jag vill ta det lite lugnare för att vara säker på att det blir rätt från början. Men det kommer bli superfint!


Idag fick jag mina gamla skolböcker sålda till en tjej som ska börja läsa nu i höst. Skönt, det innebär att jag kan köpa några av de nya böckerna som jag behöver denna terminen. Nu ska jag gå och pyssla lite i lägenheten. Ha en mysig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad surt att det redan är dags.. Men ja, nästa gång kommer han ju hem för gott! Det är ju iallafall något att verkligen se fram emot. Ni fixar sista biten också!



Vad kul med soffan! Hur ser den ut? Kommer du få sängen hemskickad också??

2009-08-18 @ 17:36:34
Postat av: Liza

från mig alltså ;)

Vad bra att du har fått sålt böckerna!

2009-08-18 @ 17:39:51
Postat av: cecilie ♥

frågestund i bloggen nu!

kika gärna in och ställ en fråga :) ♥

2009-08-18 @ 18:06:02
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Till Liza

Svaret finns i din blogg som vanligt :)

2009-08-18 @ 19:36:50
URL: http://systerlouise.blogg.se/
Postat av: Liiiiiiiza

Ååh vad kul! Låter precis som en sån som vi funderar på att köpa, ha ha! Så himla skönt att ha så ju! men känns lite dumt när vi redan har en soffa vi ändå gillar bara. Får se hur det blir!!



Om du vill kan jag komma över på söndag kväll :) Vi kan ju se iallafall, då får du inte sitta inne och deppa längre tycker jag :)



Jag har varit lite i Kalmar idag, ska dit med Jonas imorgon också. Sen blir det lite ridning men annars mest lugnt. Snart dags att börja packa alla saker som ska tillbaka också. Dagarna går ju så fort...

Tror att de flesta böckerna är införskaffade nu också faktiskt. Vissa verkar ju inte överdrivet roliga förstås...



ha en trevlig kväll!!

2009-08-18 @ 20:21:33
Postat av: Carin

Hej Louise

Läser din blogg och vill gärna komma i kontakt med dig. Jag jobbar med programmet Debatt på SVT, imorgon ska vi diskutera den svenska insatsen i Afghanistan och vi söker nu anhöriga till soldater. Skulle gärna vilja prata med dig, ring (070-975 91 70) eller maila. Tacksam om du hörde av dig snarast.



Hälsningar

Carin

2009-08-19 @ 11:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0