Fixarfredag

Imorse var jag uppe tidigt, trots att jag är ledig, för att åka till vårdcentralen och ta min vaccination mot hepatit B inför Thailandsresan. Vilket jäkla meck det var när jag skulle ringa och boka tiden till det.. Ingen visste vad det var för spruta jag skulle ha, självaste läkaren ringde upp mig flera gånger för att få rätt på det... Men nu har jag tagit första sprutan iaf, ska ta en om ca 4 veckor igen.

När jag kom hem ringde jag bilverkstan för att boka tid till däckbyte och byte av ett bromsljus. Kunde komma några timmar senare så det innebar att jag var tvungen att gå ner i källaren och släpa upp alla tunga däck direkt. Åh Jonas vart är du när jag behöver dig som mest?!?!? ;) Det brukar vara Jonas jobb att bära på de tunga sakerna. ;) Visst visst vi tjejer kan men jag kan villigt erkänna att Jonas gärna får bära och fixa med tunga grejor så kan jag laga mat! :) Nu är det gjort iaf, vinterdäcken är på. Meeen som vanligt så var det nått annat fel på den nu som dom hittade så jag måste dit igen och reparera det nästa vecka, skulle kosta typ 1200... Jippi...Eller inte!! Typiskt men det måste fixas så det är väl bara till att göra..

I eftermiddag ska jag på julmarknad med mamma så då kan jag kanske äntligen få slappna av lite och bara ha det mysigt! Jag har ingen som helst julkänsla än men det kan ju vara trevligt ändå.

Ca 41 dagar till Jonas kommer hem!

Kommentarer
Postat av: ann-christine hellström

heja heja, du är duktig!!! Fantastiskt väder, inte ett moln. Fullmåne natt till idag och flera minus. Har lunchat med Jea och besökt hennes hem som är en arbetsplats just nu... Skall strax gå och jobba. Ha det bra, hälsa mamma!/Kram ac

2011-11-11 @ 15:18:08
Postat av: Liza

Haha men gumman, du får ju ringa om du behöver hjälp att bära! :) Det hade nog inte varit så jobbigt om du bara hade börjat på gymmet med Lina och mig! ;)



Haha..vad knäppt att de var så förvirrade om vaccinet, jag menar Thailand är ju inte direkt något jätteovanligt resmål!



Typiskt med bilen! :(

Ha en mysig helg nu, kraam!

2011-11-11 @ 22:34:00
Postat av: Anna

Fy stackare! Förstår precis vad du menar! Vår bil la av igår... känns inte bra inför vintern och Mattias var på övning... jobbit läge... Vi blir riktit handlingskraftiga av det här du.... Kämpa på vännen! Du får höra av dig till mig så får vi hjälpas åt när vi fastnar i problem.

Stor kram på dig!

2011-11-12 @ 07:59:43
Postat av: Sandra

Visst är dem söta! Ni ska inte ha en till? ;)

2011-11-13 @ 15:57:28
URL: http://sandranielsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0